Engelsk tuskaft

IMG_0653Just nu är det sista halsduken i engelsk tuskaft. Eftersom vi inte viste, om samma färg skulle räcker , så tog Helen en mörkare lila  och det blev jättesnyggt !

Vi lägger säker ut en bild här, när halsduken är färdig.

 

Jag har en varp liggande till två halsdukar, men än så länge vet jag inte vilken bindning det ska bli.

Det här inlägget postades i I vävstugan. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Engelsk tuskaft

  1. maliz skriver:

    Snyggt! Jag gillar färgeffekten den mörkare inslagen skapar.

  2. Inger Nilsson skriver:

    Väldigt vacker! Har ni lagt ut vävsedeln till sjalen?

    • Marianne skriver:

      Hej Inger,

      när du titta längre ner, då har vi beskrivad det mesta : täthed, bredd, mm. Men jag mejla dig min vävsedel, då har du allt och adressen till garnleverantören i Schweiz.

      Hälsningar
      Marianne

Kommentera

