Trevlig sommar !

sommarbukettVi önskar alla våra väv-vänner en trevlig sommar !

Eftersom det bli inte så mycket vävning i vävstugan kommer vi att lägga in mest trips & tricks, äldre saker eller boktips här.

Fast idag  solvade  och skedade jag en tablettväv på bordsvävstolen, så länge jag inte får väva på min matta efter operationen – jag får inte banka så hård !

Men det finns en vävstol till, som ska solvas och skedas …  Man bli inte sysslolöst, även med en liten handikapp.

Har det så fint i sommar !!!  Flytta vävstolen ut i solen ( om det går ) eller öppnar i alla fall alla dörrar och fönster och njut !

Det här inlägget postades i Blandat. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Trevlig sommar !

  1. Monika skriver:

    Jag önskar dig en jättebra sommar o att allt går kanonbra!
    Kram Monika

  2. Anna-Clara skriver:

    Jag önskar dig Marianne och dina kamrater i Kristdala vävstuga en riktigt skön sommar. Nu är det ju så att äkta svensk sommar bjuder på en och annan regnvädersdag. Då är det härligt att få gå och sätta sig i vävstolen!

  3. Jag önskar dig en mycket skön sommar o att snart kan väva i mattväven igen.
    Kram Eva-Lena

  4. wiebke skriver:

    ich wünsche schönen sommer zum Sammeln und Trocknen von färbepflanzen..liebe Grüße wiebke

Kommentera

