GOD JUL & GOTT NYTT ÅR

julträNu är det jul igen  ! Över vävstugan liggar en fridfull ro.

Jag är äntligen hemma från Tyskland och vi avslutade vävsäsongen med en grandios julbordjulbord. Eftersom borden var för lite fick vi tar 3 vävbänkar till hjälp för att lasta av allt det goda.

Julskinka, lax, räkor, ägg, Janssons, kottbullar, prinskorv, sallader, ost och mycket mer fanns där…

Vi var så mätt, att det blev ingen vävning då. Men det är några nya varpar som väntar på nästa vävsäsongen.
Jag för min del får stå ut med det, att jag också måste vänta –  jag har skadat ett finger. Suck..

Vi önksar alla vävare en riktig God Jul & ett Gott Nytt År !!!

Det här inlägget postades i I vävstugan. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till GOD JUL & GOTT NYTT ÅR

  1. Monika skriver:

    Så trevligt ni hade det på er julavslutning. Vad gör det att det är trångt, bara det är hjärligt.
    Krya på dig i fingret..så du kan väva snart. O välkommen tillbaka till Sverige.
    God Jul o Gott Nytt År till er alla.
    Hälsningar Monika

  2. Så fint ni hade det på er julavslutning och så skönt att du är tillbaka i Kristdala.
    God Jul och ett riktigt Gott Nytt År
    Kram Eva-Lena

Kommentera

