VÄV 2014

Väv 2014På väg till Umeå ?               Fahrt ihr nach Umeå ? A trip to Umeå ?

Nu är det bara drygt 2 veckor kvar när vävmässan VÄV 2014 gå av stapeln i Umeå, som är kulturhuvustad i år. Det bli säker spännande att gå på föreläsningar eller kolla montren med  garn- och vävtillbehör.

Jag se emot att hitta spännande garner och kanske lite till. Kanske är det också någon interessant aktivitet på vävtorget.

Med en del ”vävinnor” har jag redan avtalat att vi ska träffas där.

Åker du dit och ska vi också träffas,  så lämna en kommentar ( visas inte här på sidan), utan jag hör av mig.

Vi ses i Umeå !

Alle die zur Webmesse nach Umeå fahren und Lust haben sich zu treffen, einfach einen Kommentar schreiben ( wird nicht veröffentlicht ), maile euch zurück.

Are you on a trip to the Handweaving Fair in Umeå and want to meet, please write a comment ( not to show here ) and I make a contact.

Det här inlägget postades i Blandat och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till VÄV 2014

  1. Inger Nilsson skriver:

    Hej Marianne!
    Jag kommer att vara på vävmässan i montern för Vävnätet Dalarna under alla dagarna. Jag är nämligen medlem i detta vävnätverk, som startade som ett EU-projekt förra hösten med initiativ från Fornby folkhögskola i Borlänge. Vi är för närvarande 13 medlemmar och ställer alltså ut på mässan. Det vore roligt att träffa dig. Några av mina vävinnor från Siljansnäs vävstuga kommer också att komma till mässan och jag kan ordna ett sammanträffande också med dessa.
    Hälsningar
    Inger Nilsson

  2. Birgitta skriver:

    Vore roligt att träffa dej också. Jag känns nog igen, kommer att mina kryckor som sällskap.

Kommentera

