Blixtsnabbt

IMG_2739Hur snabbt är blixtsnabbt ?                             För garnleveranser har jag ett exempel. Innan de skulle stänga för semestern skyndade jag mig och beställde lite garn  hos Borgs vävgarner.

Förra tisdag   ( innan frukosten ) beställde jag via internet och redan på onsdag ( innan jag hade stigit upp ) kom DHL-lastbilen och leverade paketet !                                             De behövde inte ens 24 timmar !!!

IMG_2742För alla nyfikna: Det var bara lite stränggarn för grytlappsvävning och några rullar lingarn vi behöver till halsduksvävning i vävstugan.

grytlapp vävdDet här är grytlapparna, som står på schemat här hemma – när vädret inte tilllåter trädgårdsarbete.halsduk vävd Jag ska testa olika sträng- och moppgarner som inslag. Varpgarnet kommer från min garnhylla,                                                                                                                                                                                                       men jag hade inte tillräcklig med  inslagsgarn. Jag    har just tvättat senaste väven från grindvävstolen           ( vävram/bordsvävstol med grind = Knitters Loom ). Det är en yllehalsduk , som blir en vinst i vårt lotteri i sammanhang med vår utställning på Kristdaladagen = 26 september 2015 .

Det här inlägget postades i Blandat, Hemvävt och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Blixtsnabbt

  1. wiebke skriver:

    schön sehen die topftücher aus! liebe Grüße Wiebke

  2. Camilla skriver:

    Vilken fin grytlapp med härliga färger. Grytlappar är kul o väva tycker damerna på mitt jobb. Vill du dela med dig av vävnotan?

Kommentera

